خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/22 - 08:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
نوروزی:

طرح توسعه نیروگاه علی آباد، بزرگترین طرح سرمایه گذاری و توسعه‌ای استان گلستان است

نماینده مردم علی آباد در مجلس گفت: طرح توسعه نیروگاه علی آباد با سرمایه گذاری بالغ بر ۴۰۰ میلیون یورو بزرگترین طرح سرمایه گذاری و توسعه‌ای استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، رحمت اله نوروزی نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی گفت: در آغازین روزهای سال ۱۴۰۲ و در راستای شعار مهار تورم و رشد تولید و با حمایت و همت وزیر اقتصاد و تلاش‌ها مسئولان استان، تفاهم نامه سرمایه گذاری احداث بخش بخار نیروگاه علی آباد گلستان در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی امضا شد.



وی افزود: پس از سفر رئیس جمهور در سال گذشته و بازدید وزیر اقتصاد از نیروگاه علی آباد، با حمایت و پیگیری آنها در تصویب این طرح در شورای اقتصاد و همچنین دستور برای تشکیل کنسرسیوم بانکی به عاملیت صندوق توسعه ملی و رایزنی با سهامداران اصلی نیروگاه، اجرای طرح توسعه در اولویت پروژه‌های بزرگ استانی قرار گرفت.



این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد: طرح توسعه نیروگاه علی آباد با سرمایه گذاری بالغ بر ۴۰۰ میلیون یورو بزرگترین طرح سرمایه گذاری و توسعه‌ای استان است.



نوروزی ادامه داد: علاوه بر افزایش ظرفیت تولید برق به میزان ۴۸۰ مگاوات به میزان ۸۵۰ میلیون لیتر مصرف گاز سالیانه صرفه جویی می‌شود و همچنین راندمان نیروگاه به حدود ۵۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 359869
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار